Välkommen!! Welcome!! Willkommen!!



Man kan göra olika saker på många sätt, så här gör vi!

Här kan du följa rustningen av vår dröm, vår gård.

Arbetet har redan börjat och jag ska se till att du får full koll på hur man kan göra, hur vi gör, för lika många som snickarna är, lika många olika råd kan man få...

För att följa renoveringen i tidsordning får du gå längst ner på sidan - det senaste är publicerat högst upp. Just nu berättar jag om det vi gjorde i mars, men jag kommer givetvis att skriva ikapp till dags dato.

Here you are able to follow when we get our dream, our farm, ready. We have already started to work. Reading this blogg you might learn how to renovate yourself. One thing we already learned: The more builders you ask, the more different advices you will get.

Scroll all the way down to follow it from the start - newest stuff on top. Right now it´s about what we did in mars, but more will come.

Ich better nicht fursuchen zu schribe in deutch..

We would love to do this in 3 languages, but fear that we then wont have any time left for the farm... But... if there is anyone out there who would love to be on our creditlist but can't come to Blänkebo, you are more than welcome to help with the translation :-)
_________________________________________________________

lördag 30 januari 2010

Mycke slangar blir det

Kan erkänna att jag inte har helt koll på vad varenda slang har för uppgift.. men det har med vatten att göra och jag bryr mig ärligt talat inte mer än att det ska komma varmvatten ur kranen när jag vrider på den :-) Slangarna som går i underkanten av bilden är på väg till kökspannan där värmeproduktionen kommer att ske, detta fördelas sedan ut på golv värme och tappvatten. I det högra hörnet ska det även få plats en ackumulator tank.. fråga mig inte hur, men den må få plats..
Ihopkopplingen av golv värme, håller tummarna hårt för att trycket kommer att hålla när vi sätter igång det, inge kul om det skulle ha blitt en läcka någonstans.. Vi kommer att ha fyra slingor, en till matrummet, en i salen, en i köket och en i hall och toalett. Vi använder Uponor golvvärme, allt på vår VVSare Torbjörns råd, vi har inte själva kollat upp och jämfört något runt detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar